Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Brandis
2016: har bytt tändstiften, fördelaren, tändkablar, rotor, bränsle filter,
2019: bränsle relä, tempgivare luftfilter, tempgivare termostatshus, termostat, Kamaxelgivaren, tändlägegivaren... beställt från autodoc 1/11...tändspolen och map sensor..byta sedan vet jag inget mer....
Startar bilen funkar utan problem... sedan åker ca 10 min stoppar bilen och startar den igen efter 5-10 min då rycker den och får köra på startmotor ca 15-30 sekunder då får jag hålla motorn på högt varv några minuter ... sedan går jämt !
Vad kan strula ??
Användarvisningsbild
av Erik Å
Den är inte inkörd ännu! :-D
Allvarligt, det är väl inte helt ovanligt att bränslepumpen sviktar, du kanske borde mäta bränsletrycket?
Kolla också att inte någon gummislang runt insuget har spruckit, de åldras även när bilen inte rullar
Annars låter ju stopp efter 10 minuter precis som när det samlas fukt i fördelaren under motorns uppvärmning och sen avdunstar fukten när allt blivit genomvarmt. Vad var det för fördelarlock du satte dit, original eller pirat? :-)
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kolla fördelarlocket, symptomet låter precis som när det blir fukt på insidan..
Det brukar vara diverse tunna gummislangar runt insugningsröret, en lite grövre som går till bromsservot osv
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]