NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kkasem
Hej!

Fick nedslag på besiktningen för att extra bromsljuset i bagageluckan ej fungerar.

Aldrig tidigare haft bil med extra bromsljus, så osäker på vart man ska börja. Tänkte riva ner panelen runt ljuset och kolla så att kablarna är hela, annars testa köpa nytt bromsljus. Några andra förslag på vad det kan vara innan man köper nytt bromsljus? :)
av kvillebäck
Det är nog en bra början men kolla noga kablarna där de går över från kaross till lucka. Har du otur så är det där de börjar gå av.
av injonil
Samma sak hände mig i somras. Min flickvän har också en V50 så jag provade hennes bromsljus i min bil. Det fungerade så jag köpte ett begagnat på skroten.

Jag lyckades inte få bort plasten runt rutan som ljuset sitter bakom, men det gick att lossa tillräckligt för att kunna göra jobbet. Inte jättesvårt men lite pill.
av Kkasem
Kablarna ser hela ut vad jag kan se och sitter ordentligt, ska försöka få tag på extra ljuset imorgon från skroten så får vi se :)
Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]

Womens In Your City - No Verify - Anonymous Sex Da[…]