- tis 01 okt 2019, 14:07
turbo.png (319.18 KiB) Visad 2095 gånger
Fortsätter med nästa problem. Trodde jag hade löst problemet med rökutvecklingen så jag tog bilen till jobbet idag. Visst ingen rök när jag körde på morgonen så jag trodde att oilstopp hade gjort susen mot mina ventiltätningar. Nu när jag gick ut på lunchen så såg jag en oljefläck ca:3-5cm i diameter vid dräneringen till IC. Så fast jag inte kände något glapp i turbon eller såg någon olja så är det tydligen turbon som är boven i rökutvecklingen vid gassläpp.
Nu kommer min fråga. Vilken turbo har jag i min S70 2.5t 1998? Jag hittar en typskylt men den är bra sliten och jag ser inte mer än att det står något i stil med 13T men ska man följa reservdelslistorna så ska det inte sitta någon 13T i denna årsmodell. Bifogar bilden på typskylten.
Nu kommer min fråga. Vilken turbo har jag i min S70 2.5t 1998? Jag hittar en typskylt men den är bra sliten och jag ser inte mer än att det står något i stil med 13T men ska man följa reservdelslistorna så ska det inte sitta någon 13T i denna årsmodell. Bifogar bilden på typskylten.