Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

7FE02B67-2F48-49B5-9519-D257C0777310.jpeg
7FE02B67-2F48-49B5-9519-D257C0777310.jpeg (114.98 KiB) Visad 1081 gånger
Har sedan senaste uppdateringen börjat få förslag på ändrad rutt på grund av ändrade trafikförhållanden som inte känns helt aktuella att acceptera... Längre väg som tar längre tid. Har inställt på snabbaste väg.
Nån annan inställning jag kan ha missat?
Jag satt så sent som igår och svor över det där också. Jag hade inte såpass grava alternativ utan det var mer +3min +1km osv men de dök upp när jag var stillastående varpå jag började fundera på ifall den utgår från ett scenario där du inte ska bli stillastående alls. Visst, längre restid och väg men du slipper bli stillastående...? Långsökt men det enda jag kan komma på när jag satt fast där i morgontrafiken i centrala Stockholm.

Det som störde mig absolut mest var att den fortsatte dyka upp med korta, jämna mellanrum även fast jag klickat Avböj.
Det kommer när den fångar upp köbildning. Den utgår ifrån att man inte vill köa något utan hellre köra runt allt. Det är väldigt bra när man kör i Tyskland för där är trafikinformationen bra och räknar med sådär 10 minuters stau, och leder inte om för det, men leder om om det blir upp till 30 min. Så där ska man lyda men i Sverige ignorerar jag oftast.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]