Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KJ80
Skulle byta spännare o rem köpte nytt på Volvo o lyckades ha isönder spännaren där man sätter torx en för att dra undan spännaren.

Är volvo original delar o ska in med bilen på Torsdag pga föräkringsärende med ny plast o lite lack då jag körde av vägen efter väjt undan vilt.

Har beställt ny spännare men är orolig att den inte kommer i tid, nån som har tipps om det går att montera den på ett smidigt sätt ändå eller om jag ska montera den gamla med ny rem om den nya inte hinner komma? Bifogar bild på spännaren..
Dom kommer säkert bara berätta för dej att du inte ska bryta i den. Men visst, det är ju värt ett försök. Jag har gjort samma sak på en v50 en gång, tog en rörtång modell större och monterade med.
av KJ80
Tänkte d jag med först men tänkte ringa o kolla om dom kanske kunder reklamera den. Tog ju liksom inte ens i nånting nör jag spände ut den plus att jag håll på o klämma finger utav bara helvete..
Volvo krävde in bilen på verkstad för att se så jag fick beställa bärgning så nu får jag väl betal för den skiten också.. Va nog sista gången jag anlitade en Volvo verkstad..

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]