Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RilleS
Hej alla Volvovänner,
Jag hämtade ut min nya V70 Classic Momentum häromdagen :D :D :D

Kolla trippmätaren, den visar 2km mer än vad bilen gått totalt, ser rätt festligt ut.

Bild

/Rille
Användarvisningsbild
av Rillee
Ha du har köpt en bil med skruvad mätare 8)
Senast redigerad av 1 Rillee, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av RilleS
Skit oxo, lurad igen.
Men då är den ju åtminstone originalskruvad, av Volvo :wink:
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vet inget om hur Volvo gör i allmänhet men jag vet att en hel del verkstäder/märken alltid "nollställer" mätaren innan leverans.

Detta för att kunde vill "ha känslan av att hämta ut en bil som inte rullat alls"

Bilar man brukar nollställa är ju bilar som har rullat lite i "inofficiella demon", dvs de har varit demobilar men ändå inte.

T.ex. när en spekulant vill köra något special som AWD, etc och man inte har någon sådan bil som demo så brukar kundbilar få rulla.
Användarvisningsbild
av jiha
Hej, när du ändå har kameran framme: ta lite mer kort på bilen runt om.... :P Får min om ca:2 veckor...

// jiha
Användarvisningsbild
av Loner
Är dom "nya" chronograf mätarna bakgrundsbelysta eller är det spot-lights som på R-modellerna?

L
Användarvisningsbild
av greeeken
Så det är relativt lätt att fiffla me mätarna !!!!
Användarvisningsbild
av CarMan
VolvoB20 skrev:Vet inget om hur Volvo gör i allmänhet men jag vet att en hel del verkstäder/märken alltid "nollställer" mätaren innan leverans.

Detta för att kunde vill "ha känslan av att hämta ut en bil som inte rullat alls"

Bilar man brukar nollställa är ju bilar som har rullat lite i "inofficiella demon", dvs de har varit demobilar men ändå inte.

T.ex. när en spekulant vill köra något special som AWD, etc och man inte har någon sådan bil som demo så brukar kundbilar få rulla.
det går inte nolla mätaren !
har svårt att tro att det har gått att göra det på andra bilar heller de senaste decenjerna.
Användarvisningsbild
av CarMan
RilleS skrev:Hej alla Volvovänner,
Jag hämtade ut min nya V70 Classic Momentum häromdagen :D :D :D

Kolla trippmätaren, den visar 2km mer än vad bilen gått totalt, ser rätt festligt ut.

Bild

/Rille
Jag har sett förr att det kan skilja, men då brukar det rörasig om max 500m
av Noodles
Snygga mätar-ringar!! :wink:

Klart läckra!

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

hejsan Jag funderar på hur (Blond ventilerat[…]

Bränslytryckgivare

Motor varningslampan lyser och har en felkod som s[…]