Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LasseW
Får sedan några dagar upp notisen Din Volvo är olåst från VOC appen. Hade jag glömt och låsa tidigare kom den efter ganska lång tid, men sedan några dagar tar det bara någon minut. Hur är det för er?
Volvo XC60 My15
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Förut tog det ungefär en halvtimme innan jag fick en notis. Ändrades för någon vecka sedan till fem, tio minuter. Väldigt ofta, en gång på fyra, är bilen dessutom låst!
Bilen ska snart in för en del åtgärder av fel. Lägger till detta på listan, som nu börjar bli lång.
Jag säger det igen -- Volvo har aldrig sålt så många bilar som dom gör nu. Tydligen går det för fort. Uppdatering av programvara ger bara nya fel. :-(
av LasseW
Just nu får jag upp Din Volvo är olåst mycket snabbt efter att dörrarna öppnats. Känns besvärande och gör att man inte riktigt litar på VOC och låsningen.
XC60 D4 AWD MY15
av fitur
Jag har märkt att det också kan bero på hur många gånger jag faktiskt anropar API:et. Jag har testat slänga upp bilen i Homebridge som kallar på VOC var femte minut för att ge mig en passiv status. Mitt i natten kan jag få ett gammalt meddelande om att bilen är olåst... mycket olustigt.
av Kena
Kan bli väldigt mysko fel om antennen på taket lägger av. Min visade att bilen stod ute i atlanten och som för dig att den var olåst ibland.
Användarvisningsbild
av Derank
Samma här notiser hela tiden, jag kom dok på ett sätt som fungerade för mig, det är att låsa med fjärren, då får jag sällan el aldrig någon notis, låser jag genom att trycka på gummidutten på dörrhandtaget får jag till 99% en notis efter 5-10min om att bilen är olåst, låser jag den sedan ( fast den är låst ) med appen får jag inga fler notiser
Dimljus v70 97

Hej. Någon som kan förklara hur jag ko[…]

Bromsköld till v70xc -00

Nu finns bromssköldar att beställa fr&ar[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Design och hållf. klart. Nyansval & till[…]

Vibration på höger sida

Ja, det kan bero på mycket förstå[…]