Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå,
Ska ge mig ut på en europatrip med XC90n om ett par veckor. Allra helst skulle jag vilja placera ett av barnen på 3:e sätesraden - problemet är att det blir svårt att packa säkert.

Är det någon som har har löst detta dilemma på något finurligt sätt? Varken nylonnät eller galler går ju att använda när ena stolen är uppfälld. Bagageavdelaren har jag förstått inte fungerar då heller?

Just nu funderar jag på om jag ska lasta rektangulära hårda väskor på det fällda sätet - hela vägen upp till taken och sedan fästa dem med spännband i lastöglorna. Det borde ge en rätt stabil 'vägg' av väskor både mot personen i 3:e sätesraden men också bakåt/framåt. Andra ideér och lösningar tas tacksam emot :-D
Jag bilar så varje år med min xc90. Sätter låsa saker bakom 6 stolen och väskor bakom 5noch 4 stolen. Sen lägher jag kuddar på resväskorna så att min dotter kan luta sig mot dem.
Säker skönt att luta sig mot, men säkert blir det inte.. Skulle ni köra av vägen eller bli påkörda, kommer väskorna åka runt i bilen.

Det enda som är säkert är att inte sitta på tredje raden tillsammans med last och att använda nät/galler.

Allt annat funkar tills man krockar.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]