Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Efter ha bytt AC Kompressor, Fyllt systemet med R134a igen så försvann samtliga felkoder jag hade förutom 1st.
Vilket är Luftkvalitetssensorn som larmar om att den inte fungerar.

Bytte på min V70N där satt den vid friskluftsintaget strax ovanför fläkten i vindrutetorkardiket, men hur är det på dessa V70II vart sitter givaren?

Givaren jag skall byta ut är denna
Bild

Tack på förhand.
Kimmen90 skrev:
Steffe3 skrev: mån 17 jun 2019, 10:01 Den sitter bakom det lilla gallret i "vattenfallet", i mittkonsolen.
Är inte det för kupétemp?
Jo, du har helt rätt :-)

"The air quality sensor (AQS) is under the cowl panel cover on the right-hand side of the fresh air intake. " Så den borde sitta under/bakom handskfacket eller så, där i krokarna.
Steffe3 skrev:
Kimmen90 skrev:
Steffe3 skrev: mån 17 jun 2019, 10:01 Den sitter bakom det lilla gallret i "vattenfallet", i mittkonsolen.
Är inte det för kupétemp?
Jo, du har helt rätt :-)

"The air quality sensor (AQS) is under the cowl panel cover on the right-hand side of the fresh air intake. " Så den borde sitta under/bakom handskfacket eller så, där i krokarna.
Aha! jag får riva ner handsfacket och kika. borde inte vara omöjlig att lokalisera.
vjohnj skrev:Nej inte under handskfacket. Ute framför vindrutan. Plasten mot rutan
Det underlättar en del med andra ord än att behöva riva handsfacket (gjorde nyss detta pga laddtrycksmätare & strömkabel till aktivbaslås).

Återkommer imorgon/torsdag efter bytet, om felkoden är försvunnen!

Edit, Efter ha kikat i VIDA sitter denna in under handsfacket.
Se bild
Bild

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]