Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tänker köpa nya fälgar 20' till V90 CC T5 för sommardäck. Jag väntar på leverans men bilen kommer med standard fälgar 18' som jag vill skifta till vinter och skapa större och finare fälgar till nästa sommar. Vet någon vilken tillverkare producerar fälgar för Volvo? Läste att mest rekommenderat är BBS eller Barbet...
Det finns många kommentarer om bruset vid körning på olika däck. Känns Michelin som bästa val?
Tack för era synpunkter...
Michelin och Continental brukar hålla länge och ändå bästa prestanda. Jag var nöjd med Pirellis egenskaper men det slets typ dubbel så snabbt. Nu kör Volvo fortfarande Pirelli och jag vet inte om det hänt något nytt med gummiblandningen och slitage men jag skulle satsa på Michelin SP 4 eller Continental 5.
Körde Michelin PS4 till min V90 T5, det var vad som kom från fabrik till R-design (19"). Var mycket nöjd men sålde fälgarna i våras och köpte 21" som nu är skodda med Pirelli P-Zero och jag är nog ännu mer nöjd med dessa faktiskt. Bättre grepp vid hård körning och inte en tendens till vattenplaning i ordentlig väta. Kommer absolut köpa P-Zero igen den dagen det blir dags men för "vanlig" körning hade jag klart nöjt mig med Michelin.
Freddy100 skrev:Jag tänker köpa nya fälgar 20' till V90 CC T5 för sommardäck. Jag väntar på leverans men bilen kommer med standard fälgar 18' som jag vill skifta till vinter och skapa större och finare fälgar till nästa sommar. Vet någon vilken tillverkare producerar fälgar för Volvo? Läste att mest rekommenderat är BBS eller Barbet...
Det finns många kommentarer om bruset vid körning på olika däck. Känns Michelin som bästa val?
Tack för era synpunkter...
Vet att MAK tillverkat fälgar åt Volvo tidigare iaf.

Volvo V70 -16 Classic D4 AWD Momentum

244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]