Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av paso
Förutom att bilen numera ibland efter häftiga regn varnar för trasig släpvagnsbelysning trots att kroken är infälld så har jag börjat få problem vid telesamtal, den som ringer mig hör mig knappt trots full volym och när det ohörbara samtalet avslutas så är det med en hög ton liknande rundgång ihop med sprak på högsta volym.
Är det olika symptom på samma grundproblem eller vad?

Har fått nog av elektronikproblem nu!
av V70_2005
Låter ju inte bra! Har inte sett det problemet nämnas i något forum. Blåtandsansluten telefon eller carplay? Bara just vid telefon du får konstiga ljud, spotify etc via telefon funkar?
av least
Låg samtalsvolym och rundgång kommer rimligen av att enheten registrerar felaktig signalstyrka.
Signalen mot mobilnätet är stark i verkligheten, men enheten lyckas inte kommunicera. Och då sker en överkompensering i radioenheten som överstyrs.

Tyvärr så ser det ut som att innertaket måste ner för att denna ska kunna bytas.

Enheten som jag tänker på har nummer 31438104.
modul.png
modul.png (108.4 KiB) Visad 1298 gånger
Användarvisningsbild
av paso
V70_2005 skrev:Låter ju inte bra! Har inte sett det problemet nämnas i något forum. Blåtandsansluten telefon eller carplay? Bara just vid telefon du får konstiga ljud, spotify etc via telefon funkar?
Använder bara blåtandsuppkoppling och problemet beror på bilen då jag provat med olika mobiler som har olika operatörer.
Användarvisningsbild
av paso
Vid felsökning så fanns felkoder från en av mikrofonerna vid solskydden, troligtvis den ovanför förarplatsen.
Byte av mickrofon/er om någon vecka löser förhoppningsvis detta problem.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]