Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Storfot
Jag kortade en hylsa så att den blev så kort som möjligt och då gick det precis med diverse leder och förlängare, men det var besvärligt.
Det finns två olika typer av termostathus, jag tror att dom som säger att det inte är några större problem att komma åt har den sorten som är minst i vägen.
Se upp så att du inte skadar den tunna slangen som går mellan oljefällan och insuget, den är i plast och det är lätt att ha av den när man försöker komma åt den jäkliga insugsskruven.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Storfot skrev: tor 30 maj 2019, 10:59 Jag kortade en hylsa så att den blev så kort som möjligt och då gick det precis med diverse leder och förlängare, men det var besvärligt.
Det finns två olika typer av termostathus, jag tror att dom som säger att det inte är några större problem att komma åt har den sorten som är minst i vägen.
Se upp så att du inte skadar den tunna slangen som går mellan oljefällan och insuget, den är i plast och det är lätt att ha av den när man försöker komma åt den jäkliga insugsskruven.
Alla senare årsmodeller har det integrerade termostathuset. Det är iaf det jag har.

Hur det är på de äldre med klassisk termostat vet jag inte.

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

Bensinpriser v2

ibland går det , ibland går det ner, p[…]

serviceavtal

serviceavtal lönsamt eller ej? 500kr m&arin[…]

Kolvringar etc b4b

Där blir alltid en "kant" (vän[…]