Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SweFan
Får vibrationer i framvagnenn vid 85-100 km/h upp till 85 inga problem, likaså över 100kmh.
Mellan 85-100 så vibrerar de och gasar man på ökar vibrationerna.
Trodde först det var ena broms oket som havererat och bytte skivor,klossar och oken fram.
Dock kvarstår problemet.
Kände även på om det var glapp i hjul lagren, men märkte inget.
Någon som vet eller har kännedom om mitt problem?
av SweFan
Jonas_latt skrev:Inte sänkt bilen nyligen? Brorsan sänkte sin v50 då kom vibrationer av att drivaxlarna fick en annan vinkel..
Nej den är std, ingen sänkning..
Tanke som slog mig nu, kan det vara drivknut/ar? Men det borde jag väl märkt ifall de glappar ?
Kände på bägge sidor när jag bytte bromsarna så de inte var glapp i styrleder eller p-endar..
av SweFan
ThomasNygards skrev:Obalans i hjulen? Någon balanseringsvikt som släppt?

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk
Skulle testa att byta bak till fram åh se ifall felet består.. :crying:
av MickeM
Du får skakningar i bilen om bromsen ligger på bak också.
Men känn på skivorna efter färd. Är värmen rimlig i förhållande till inbromsningar?

Orginalfälgar?
Om nej, är det en plastring i centrum som är borta, skadad?
av SweFan
Har kännt på hjulen efter att jag kört den, det var så jag upptäckte att V-Fram låg på.
Bytte rubbet, skivor klossar och OK.
Trodde ett tag att problemet var löst men det var de inte.... =o(
Skall testa att slänga på ett par andra sommar hjul och se ifall problemet kvarstår.
Tack alla som skriver och hjälper till, jag uppskattar derkligen. :-)
av panth0n
Har liknande problem med min v70n -01. Bytt spindlar, styrleder, kstag, länkarmar, hela "bromspaketet", däck, fälgar. Inställningar och balanseringar gjorda på olika verkstäder efter byten. Det som återstår stötdämpare och drivknutarna... Vet inte om det är värt att lägga pengarna dock då problemet aldrig kommer i samma hastigheter, utan i 60kmh en dag, 120kmh nästa.

Diskussioner om elpriser, när man ska tvä[…]

Tack för alla input, kanon! ;-) Bytte ut re[…]

Ja det var original. du kan annars prova des[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&o[…]