Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wolf_lover
Hej jag undrar om det är någon som har nåt bra tips på nåt bra till bagaget,
När man ställer plastkassar/bärkassar i bagaget när man har handlat och kör så brukar dom välta, är det någon som vet vad man kan köpa till bagaget för att förhindradetta
Användarvisningsbild
av fjohan82
wolf_lover skrev: sön 26 maj 2019, 11:06 Hej jag undrar om det är någon som har nåt bra tips på nåt bra till bagaget,
När man ställer plastkassar/bärkassar i bagaget när man har handlat och kör så brukar dom välta, är det någon som vet vad man kan köpa till bagaget för att förhindradetta
Vad är det för bil och årsmodell?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har ett sådant här https://www.ebay.com/itm/Universal-Nylo ... SwyHJcixJC men använder det enbart vid långkörning som på autobahn mm. Hemma välter inte kassarna, hur kör du? ;-)

Alternativet kan ju vara att skaffa bärkassehållaren, kanske med fördel från en skrot med självplock så blir de bra möe billigare https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... -39879413/

Eller bara stroppar längs sidorna eller ställ de i baksätets fotbrunnar
av Rådlös
Detta är en svårbesvarad fråga. Det finns ju en sats med krokar att hänga upp plastpåsar i, Volvonummer 30681835.
"Den passar inte den årsmodellen" säger någon. Jag läser på min monteringsanvisning som är tryckt 2006 !

Den kostade 720 kr för ett antal år sedan. Men om du vill experimentera så kolla på en bilskrot. Då kanske ditt provexemplar blir billigare. Det sitter både med skruvar och dubbelhäftande tejp, så ta tid på dig om du får ta loss det själv.

Det kan tilläggas att det är ett mycket bra och väluttänkt tillbehör för just plastpåsar.
Stefans 968

Snyggade till i hjulhuset, körde en 2-K bedli[…]

Vakuumslang

Tja, googlat hur mycket som helst för att hit[…]

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

För mindre hund. Hög kvalitet och i nysk[…]