Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad jag vet, nej. Hur framtiden ser ut vet nog kanske möjligtvis Volvo.

Huruvida det stämmer eller ej vet jag inte men sist jag fick en förklaring gällande detta så hade det med typningen att göra. Om du kan ha en annan inställning vid start så frångår det typgodkännandet. Att du kan ändra efter start påverkar inte typgodkännandet.
Senast redigerad av 1 Xanthopteryx, redigerad totalt 0 gånger.
Tror inte det kommer gå någonsin då bilen är reggad med detta och olika typer av bränsleuträckningar är baserade på standardläget med start/stop funktionalitet

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag tycker det är underligt att det påverkar typningen.

När jag kör en manuell bil borde typningen vara en helt annan än när tant Agda kör samma bil men så är inte fallet.

Har snart slitit ut hjulet som man växlar mode med, det första jag gör efter att ha startat bilen är att välja dynamic
Det är tyvärr rätt självklart att det måste vara så här pga certningen. Om bilen hade kommit ihåg senaste inställningen så hade alla biltillverkare haft ett super-eko läge valt som default från fabriken (och som används vid certningen) som är i princip okörbart och som kanske redan dealern ändrar till comfort eller "normal-eko".
Den här typen av skillnad mellan verklig körning och certning vill man ju komma ifrån.

Från början lite så, men man v&au[…]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)

Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)