Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tybbe
Hej jag skulle vilja veta vad det beror på att jag har vibrationer vid motorvägsfart och det vibrerar på bak och lite i rätten. Och nu har jag bytt till nya sommardäck och dom är balanserad 225/45/17 Men jag hade inte några vibrationer när jag hade vinterdäcken på det tycker jag ganska konstigt. Skriver och klossar bak byttes förra sommaren och skriver och klossar har bara gått 4000 mil där fram och dom ser fräscha ut undrar om någon har varit med om något liknande bilen är en v70 t5 06 med ganska stora skriver Fram 316 mm
av Solomon
Jag var med min volvo då hissa jag upp bilen och bort alla däck. rengöra alla hjulnavet och tvära hjulen o rengöra. bilen går fint. prova o lycka till
av halvgute57
Är det orginalfälgar,om inte sitter det plastringar på navet som ev.har lossnat? (centrerar fälgen).
Är det vid inbromsning när du kör motorväg?
av Tybbe
halvgute57 skrev: ons 17 apr 2019, 14:19 Är det orginalfälgar,om inte sitter det plastringar på navet som ev.har lossnat? (centrerar fälgen).
Är det vid inbromsning när du kör motorväg?
Det är orginal fälgar och det vibrerar bara vid inbromsning men man känner bara av det i c:a 110 km/h
Stefans 968

Snyggade till i hjulhuset, körde en 2-K bedli[…]

Vakuumslang

Tja, googlat hur mycket som helst för att hit[…]

Jag har inte köpt vare sig skivor eller bel&a[…]

För mindre hund. Hög kvalitet och i nysk[…]