Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Henkee83
Någon som vet om det är förberett för att installera ett 12v uttag i bagaget på V70 MY14?
Eller behöver man dra nytt kablage från säkringsboxen?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Det är förberett, det ser du i beskrivningen på Volvo monteringsanvisningar :) Punkt 11 beskriver "Ta fram det fördragna kablage"

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten i ditt fall skriva te.x. "eluttag bagage"

PS: Har något uttag över om du behöver köpa

Edit: Manualen är dock rätt överdriven, bort med luckan som man tar bort för att byta baklampa, leta upp kabeln och känn inbunden, borra där och tadaa du har sluppit skruva i en timme. Inte en chans att mekanikerna gör det mer än en gång :)

Denna fanns även att hitta här viewtopic.php?f=56&t=78523&hilit=12v+uttag+bagage sökord "12v uttag bagage" ;-) Hur som, lycka till :-)
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
av Henkee83
Micce1980 skrev: tor 28 mar 2019, 22:20 Det är förberett, det ser du i beskrivningen på Volvo monteringsanvisningar :) Punkt 11 beskriver "Ta fram det fördragna kablage"

http://accessories.volvocars.com/sv-se

- Välj din bil och årsmodell
- Tjänster (uppe till vänster)
- Monteringsanvisningar
- Klicka på förstoringsglaset till höger om "Sök monteringsanvisningar"
- Skrolla ner till något som passar eller beta av en efter en, man kan
annars istället för förra punkten i ditt fall skriva te.x. "eluttag bagage"

PS: Har någon över om du behöver köpa

Edit: Manualen är dock rätt överdriven, bort med luckan som man tar bort för att byta baklampa, leta upp kabeln och känn inbunden, borra där och tadaa du har sluppit skruva i en timme. Inte en chans att mekanikerna gör det mer än en gång :)

Denna fanns även att hitta här viewtopic.php?f=56&t=78523&hilit=12v+uttag+bagage sökord "12v uttag bagage" ;-) Hur som, lycka till :-)
Tack för hjälpen.. var inne på hemsidan tidigare. hittade uttaget, men var ingen monteringsanvisning bifogad där:)
av Henkee83
Det enda ”lediga” kablage/snabbkontakt som jag hittar är detta. Känns inte som att det har med uttaget att göra🤔
C1B6DB66-87D8-435A-B227-E9EAA3A6E674.jpeg
C1B6DB66-87D8-435A-B227-E9EAA3A6E674.jpeg (605.06 KiB) Visad 587 gånger
av Henkee83
Har rotat runt med handen där oxå. Öppnade den klädda luckan direkt till höger i bagaget. Känner spåren för uttaget till vänster. Ska man leta till höger eller vänster om luckan?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Den borde vara i närheten av där du känner märket för hålet :) Kanske får leta en del, men den ska vara fördragen på alla vad jag vet.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Ibland (eller alltid?) är kontakten skyddad med sådan grå skumplast så se om du har en sådan med ett avslut.

Punkt 11 säger förvisso närmare "Leta reda på fördragen ledning med 2-poligt kontaktstycke i bakkanten på hjulhuset."

Jag hade samma problem på min 2,0F 2011. Det[…]

Jag har även vart i kontakt med Phoenix gold […]

Skulle även (om möjligt) vilja ändr[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Har en xc60 -24 och har precis lämnat in bile[…]