Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Tartryffel skrev: ons 27 mar 2019, 10:01 Hej

Skulle behöva slå om fyra däck på fälg inför bytet till sommardäck. Har ni några tips på nån billig verkstad som gör det? Bor i Solna så helst norr om stan :)
Med risk för att svära i kyrkan... Kolla med Däckskiftarna som slår upp på parkeringar runt stormarknader.
De har drop-in, så bara att åka dit.
Tartryffel skrev: ons 27 mar 2019, 13:06 Japp, ringde och frågade och fick priset. Det är dessutom utan montering på bilen, bara omläggning.
Vilken verkstad var det i Arninge? Det är ju inte så långt från Solna.
Sorry, jag som läste för snabbt, jag trodde det enbart gällde däckbyte. Det var en sån firma som slår upp tält på parkering..

jag har använt mig av https://dackgruppen.se när jag skiftade däck på fälg en gång, minns tyvärr inte vad det kostade men de var rätt billiga då iaf. Finns i sollentuna bland annat!
Det finns verkstäder som tar 200kr/per hjul med balansering. Tips är att gå in och kolla på samarbetspartners till dom som säljer däck på nätet, där kan du se priser och var dom ligger. Att man sedan inte har köpt däck på själva nätbutiken som dom samarbetar med spelar ingen roll. Men ring alltid och bekräfta priserna.
mikebike skrev: ons 27 mar 2019, 14:11 Dessa har jag anlitat tidigare, för flera år sedan:

Solna Auto-Service
Telefon 08-832577
Adress
Klippgatan 1 -3
17147 Solna
Enligt bythjul så ska dom ha 800 för jobbet, dock tillkommer 50kr per hjul om man har aluminium fälgar. Så det skulle landa på 1000kr totalt, 250 kr per hjul.

Sedan har dom det oförklarliga tillägget om man har SUV vid enbart hjulskifte.
Lobocut skrev:
mikebike skrev: ons 27 mar 2019, 14:11 Dessa har jag anlitat tidigare, för flera år sedan:

Solna Auto-Service
Telefon 08-832577
Adress
Klippgatan 1 -3
17147 Solna
Enligt bythjul så ska dom ha 800 för jobbet, dock tillkommer 50kr per hjul om man har aluminium fälgar. Så det skulle landa på 1000kr totalt, 250 kr per hjul.

Sedan har dom det oförklarliga tillägget om man har SUV vid enbart hjulskifte.
"Alla" verkar ha SUV-tillägg av någon konstig anledning.

ATF tycker iallafall jag känns väldig[…]

Fram lykta lyser rosa...

välj inte dyra D1s lampor, dom må lysa […]

Varit ute och kikat, ser onekligen ut som slangen […]

240 startar inte

😁😁😁😁😁