Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är lycklig ägare till en V70 -03á sedan ett par dagar.

Har lyckats med konststycket att skada ovandelen av bakluckan vilket resulterade i en inte så överdrivet synlig men VÄLDIGT irriterande djup spricka längst upp närmast taket. Eftersom bakluckan är i glasfiber så undrar jag om någon har en aning om vad bästa alternativet är.....funderade först på att skaffa vinge men den skulle i alla fall inte täcka sprickan iom att vingen sitter för långt ut.

Vet någon på ett ungefär vad det skulle kosta att få detta lagat (om det ens går iom att det är glasfiber?!?).

Mvh
för närvarande frustrerad V70 ägare :( :wink:
Användarvisningsbild
av Sparkz
Flyttar till rätt avdelning.

Är det en ytlig spricka är det väl samma sak som en buckla i en plåtlucka. Spackla-slipa-lacka...

Är Den djupare så att luckan är försvagad får man slipa ur djupare och större och bygga upp med plast och väv. I det läget ska man nog jämföra kostnaden med en beg. lucka från skroten.
av matzen10
Jag håller med östgöten ovanför; dessa 2 alternativ finns och kostnaden kan ju därför bli svår att uppskatta.. Men en riktpunkt kan väl bli 2000-2500:- för lagning och lack (på hela bakluckan då) hos en vanlig billackerare. Hur mycket ligger din självrisk på? Det kanske blir billigare att "bara" betala självrisken?

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Tack så väldigt mycket för svaren Sparkz & matzen10 !

Verkar nog luta åt att få den fixad & lackad..... kollade med Jönköpingsskroten & de tar ju det priset för en begagnad baklucka (blir ju dyrare med frakt, montering, ev omlackning osv).

Som sagt, tack för hjälpen! Hade en 850t5á förut & hade inte en aning om att detta Forum fanns tills för ett par dagar sedan & mitt intryck av detta Forum är MYCKET gott !

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]

, så jag kan dra 300 kg mer jämfö[…]

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]