Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rickard
vet någon hur man nollställer detta meddelande har provat att lossat batteriet
i en timma men det hjälpte inte :cry:
av Addekarlsson
För att nolla en databox måste batteriet vara bortkopplat längre än 1 timme. Testa över natten... :)
Men det är inte rätt sätt, att göra så....

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
Rickard skrev:vet någon hur man nollställer detta meddelande har provat att lossat batteriet
i en timma men det hjälpte inte :cry:
är nog bara att åka till volvo är nog något trasigt då
hjälper det inte koppla bort den 1 timme brukar det finnas en anledning till att den lyser

men provar över natten först kan ju hjälpa sen kostar det ju inget :wink:
av åklagarn
det är ju rätt kul att se att trådskaparen tidigare samma dag undrade hur man får tyst på bältes summern i en annan tråd, undrar vad han har hittat på.......?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Hehe, signal från bälteslås saknas/felaktig, kanske?

N-bilarna brukar komma ihåg felkoderna även om man lossar batteriet...
av Walle
åklagarn skrev:det är ju rätt kul att se att trådskaparen tidigare samma dag undrade hur man får tyst på bältes summern i en annan tråd, undrar vad han har hittat på.......?
hehe, jo... låter som han pulat på lite där hemma :lol:
Skulle tippa på att SRS'en lyser p.g.a just bälteslåset som sparkz nämnde :wink:
/W
av Rickard
jo kopplar man isär kabelskon under sätet så slipper man bältessummern men srs-service lyser för där måste sitta nån i stolen för att krockkudden ska lösa ut hur nu bilen ska kunna köras utan förare...
av åklagarn
nä man antar att bilen har en förare, det är inte hälsosamt om bagen blåser när man inte har bälte på sig
Köpråd V60 Recarge

När jag köpte min xc60 begärde jag […]

Det varierar med årsmodeller och när […]

Har du kollat på något av det vi skri[…]

230fk går snålt

Chipet ska vara gjort för 3 bar . Jag vet att[…]