Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klirre
StefanN skrev: lör 02 mar 2019, 19:16 Ja, åker du runt med ett löstagbart drag hela tiden monterat är det snart fast.
Ärligt talat har jag aldrig förstått meningen med att betala mer för att kunna ta loss draget, inte precis som att man vill kunna byta till hitchkrok eller jordbruksdrag på bilen även om det kanske vore smidigt för ett fåtal. Jag är väl för praktiskt lagd som inte stör mig på att det sitter där alltid.
Användarvisningsbild
av Micce1980
StefanN skrev:Använder man draget två gånger om året så vill man ju helst slippa se skiten övrig tid.
Lite så, jag väljer aktivt bort bilar med fast drag. Använder nuvarande löstagbara kanske just det 1-2ggr om året och visst är det snyggare utan drag, tycker jag. Hade bilen ej haft detta har ju i stort samtliga krok i släkten eller så får man väl låna en lätt lastbil när det kniper. Kör man släp relativt ofta blir det så klart en annan femma.

Kroken sätter jag på innan ett eventuellt släp ska hyras/lånas och åker av när jag kommer hem.

Skönt att det finns valfrihet i alla fall :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Micce1980 skrev: sön 03 mar 2019, 11:32
StefanN skrev:Använder man draget två gånger om året så vill man ju helst slippa se skiten övrig tid.
Lite så, jag väljer aktivt bort bilar med fast drag. Använder nuvarande löstagbara kanske just det 1-2ggr om året och visst är det snyggare utan drag, tycker jag. Hade bilen ej haft detta har ju i stort samtliga krok i släkten eller så får man väl låna en lätt lastbil när det kniper. Kör man släp relativt ofta blir det så klart en annan femma.

Kroken sätter jag på innan ett eventuellt släp ska hyras/lånas och åker av när jag kommer hem.

Skönt att det finns valfrihet i alla fall :-)
Instämmer!
Jag lät eftermontera löstagbart, just enbart för att draget endast används max 1-2 ggr/år.
Dyrt? Ja, över 10´ men det är det värt.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Prisskillnaden mellan Volvos originalkrokar, fast och löstagbar, är väl bara runt 2000 kr?
Jag är väldigt klumpig av mig och brukar slå smalbenen i kroken. Därför valde jag avtagbart denna gång. Dessutom mycket snyggare utan.
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]