Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jockzen
Hej,

Har beställt en XC60, kommer väl om ett tag men har problem med MinVolvo där jag följer leveransen.

Först hade jag bilder, men då saknades toningen på rutorna trots att de fanns i specen. Då fanns också interiörbilder där det var ett halv-digitalt instrument, dvs digitalt kombiinstrument. Men det är en momentum advanced se så då ska 12,3”-displayen vara med. Irriterande

Sen försvann bilderna helt och nu finns inga, dock samma rad om digitalt kombiinstrument. Min säljare säger att inget är fel, orderavdelningen ska tydligen kunna kontakta Volvos dito som lägger in ordern och fråga om MinVolvo, men de vill inte hjälpa.

Har någon annan råkat ut för något liknande?

Också - min levtid har legat fast sedan oktober, dvs vecka 15. Om någon större ändring skett i tid för er, när har det skett då i processen? För eller efter sista ändringsdag?
av ansjo
Bilden på min beställda bil försvann med för ett par dagar sedan, men inget jag oroar mig över. Specen på bilen och bilden på MinVolvo har aldrig stämt helt överens på någon av de nya bilar jag beställt.
Sista ändringsdag har någon gång ändrat sig till en tidigare datum, och sedan har även leveransdatum flyttats fram . Min har leveransvecka 16, men fick datum när den kommer till min ÅF som var 2 veckor före leveransvecka.
av WiktorK86
Jag noterade en sak på min beställda R-design.
Har valt till 19"-fälgar och bilen på bilden i MinVolvo är med rätt fälgar. dvs 19".
Dock kan jag inte lokalisera 19" bland extra utrustning, är det normalt? Eller är det så att Volvo använder sig av någon kod för fälgar som gör att det inte står 19"- fälg bland extrautrustning?
av stevvee
WiktorK86 skrev: tor 07 feb 2019, 08:51 Jag noterade en sak på min beställda R-design.
Har valt till 19"-fälgar och bilen på bilden i MinVolvo är med rätt fälgar. dvs 19".
Dock kan jag inte lokalisera 19" bland extra utrustning, är det normalt? Eller är det så att Volvo använder sig av någon kod för fälgar som gör att det inte står 19"- fälg bland extrautrustning?
Mina 19" stod inte heller med varken sommar eller vinter.
av arvwa
Jag har skrivit om detta i en annan tråd. Har beställt en ny V60 T8 och i Min Volvo saknas två saker i utrustningsväg på bilderna (klädd instrumentpanel och sportratt) det står dock med i specen. Säljaren säger dock att det inte är något fel.
av WiktorK86
stevvee skrev:
WiktorK86 skrev: tor 07 feb 2019, 08:51 Jag noterade en sak på min beställda R-design.
Okej skönt att höra, ingen anledning till oro alltså.. För jag förmodar att bilen inte levererades på 16" plåtfälg ;-)
av stevvee
WiktorK86 skrev:
stevvee skrev:
Okej skönt att höra, ingen anledning till oro alltså.. För jag förmodar att bilen inte levererades på 16" plåtfälg ;-)
Nej jag hade tur och fick det jag ville Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Service Subaru XV

Vi körde några mil i helgen, och den fu[…]

Nej, men jag ville förtydliga om nu någ[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss n&aum[…]

Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]