Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Predikanten
Jag har problem med värmen i kupen och skulle vilja testa att spola igenom värmeväxlaren med vatten.

Är det någon som vet hur man kopplar loss slangen vid torpedväggen med sån "Quick release" som på bilden?

Om man klämmer på de två "öronen" på den svarta ringen så fjädrar den ut och man verkar mer eller mindre kunna ta bort ringen från själva slangkopplingen. Är det så man gör för att sen bara dra rakt ut? Jag har inte vågat testa att ta i något eftersom jag inte vet hur den där ringen fungerar, om det är den som låser själva slangen mot röret.
Bilagor
Skärmklipp.PNG
Skärmklipp.PNG (57.1 KiB) Visad 1378 gånger
av dongan
Nej, du drar dom från varandra.
Måste ut en bit för att du ska kunna få av slangkopplingen.
Sen sitter det en o-ring inne i kopplingen som kan följa med när du delar.
En uppdatering om hur man kopplar loss denna typ av slangkoppling. Det var otroligt enkelt. Man trycker ihop de två öronen mot varandra, detta får plastringen som öronen sitter på att expandera. Därefter är det bara att dra slangkopplingen rakt ut.

För att sätta på slangkopplingen igen är det ännu enklare. Man trycker bara rakt in, till slut hör man ett klick och ringen sluter sig runt röret.

Är det skruvhål för att f&aum[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det

Bensinpriser v2

https://www.tn.se/naringsliv/46698/analytikern-pri[…]

Vakuumslang

Jag gjorde en snabb sökning och reservdelslis[…]