Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Råkade dra igång bränslevärmare på 00:00 när jag skulle bestämma tid så jag antar att jag höll in reset-knappen för länge. Jag försökte sedan ta bort tiden men har inte lyckats. Förstår det som att jag måste ta mig förbi infomeddelandet för att sedan komma vidare till samma plats dom där jag ställde in tiden och då kunna hålla in reset och ta bort värmningen men jag vet inte hur jag tar mig dit.

Tips? Lite konstig process när jag har stannat bilen, stängt av motorn och tänningen samt öppnat dörren och stängt för att kunnat nå den menyn. Finns det smidigare vägar?
Har du "gamla" analoga, "nya" analoga eller digitala 8" instrumentet?

På det digitala bläddrar du till parkeringsvärmare, klickar ok och får upp "stäng av" ifall du redan har värmaren på. Är den av står det "direktstart" istället.

Hoppas nån annan kan svara på hur det funkar med de andra instumenthusen.
klirre skrev: sön 27 jan 2019, 22:55 Har du "gamla" analoga, "nya" analoga eller digitala 8" instrumentet?

På det digitala bläddrar du till parkeringsvärmare, klickar ok och får upp "stäng av" ifall du redan har värmaren på. Är den av står det "direktstart" istället.

Hoppas nån annan kan svara på hur det funkar med de andra instumenthusen.
Jag har analoga och bläddrar med vänstra spaken för att sätta på iaf. Får dock noll respons genom att rulla på hjulet på den spaken efter jag satt på den.
Står beskrivet på sida 156 i instruktionsboken (finns som app i telefonen om du inte orkar ta fram boken). Bild

Om du får noll respons när du vrider på tunhjulet, prova tryck på read. Kanske kan vara så att du har något meddelande aktivt och då behöver man kvittera det innan man kan fortsätta bläddra. :)
Screenshot_20190128_064833_com.volvocars.manual.jpeg
Screenshot_20190128_064833_com.volvocars.manual.jpeg (51.44 KiB) Visad 645 gånger
Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]

Värme i kupén laddhybrid

Vad har du för tillskottsvärmare är[…]

Ja , det är enkelt att jobba med vänster[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]