Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har ibland laddat med ca 25-27 km beräknad körning kvar, och nu när det är kallare och tempen går ner runt 0°C så har den inte fyllt på med mer enligt beräkningen, utan står på samma räckvidd när jag tar bilen? Laddar jag från tomt vid samma temp brukar jag få runt 31-33 km i hybriddrift? Förkonditioneringen har använts i samtliga fall. Sommartid däremot kan jag ladda hursom och det blir alltid "fullt" .

Har dock inte kollat laddstapeln I VOC om det "fyller på" där? Nån mer som har upplevt samma sak?
CETT skrev: lör 26 jan 2019, 18:44 Ja det händer ibland. Det brukar stå ”laddning pausad” i VOC men den kommer aldrig igång.
Har dock inte fått ngt Pushmeddelande att det skulle varit avbrutet? Satte bilen på laddning nyss med 22 km kvar och i VOC säger den att det är fulladdat om ca 35 min (13A) Stapeln i VOC visar dock att den är fulladdad? Kanske r är är den inte fyller på?
av CETT
Sandströmpeter skrev:
CETT skrev: lör 26 jan 2019, 18:44 Ja det händer ibland. Det brukar stå ”laddning pausad” i VOC men den kommer aldrig igång.
Har dock inte fått ngt Pushmeddelande att det skulle varit avbrutet? Satte bilen på laddning nyss med 22 km kvar och i VOC säger den att det är fulladdat om ca 35 min (13A) Stapeln i VOC visar dock att den är fulladdad? Kanske r är är den inte fyller på?
Jag får inte heller något meddelande om att laddning är pausad, det ser jag bara när jag loggar in i VOC. Tycker min laddar med väldigt varierande hastighet också. Jag har en 16A laddkabel men ibland tar det 4-5 timmar att ladda fullt och andra gånger bara knappt 3 timmar. Jag blir inte riktigt klok på den här bilen.
Hade också problem med att laddningen stod "Pausad" och kom aldrig igång. Har en Charge-Amps Halo Wallbox som laddare. Visade sig vara glapp i kabeln vid handtaget, böjde jag kabeln uppåt när kontakten satt i så hoppade laddningen igång. Byte av kabel löste problemet.

Ok tack. Monterar ner hanskfacket och tar en titt.

Öj! Mugghållare har jag letat eft[…]

D4 VEA dricker olja

När räknar du med att starta? Jag har[…]

B230fk banjoanslutningar

Har hittat rätt bult nu äntligen, ifall […]