- tor 24 jan 2019, 19:47
Hej .
Håller på att bli galen på min v70 d5 från 04.
Värmen kommer och går från fisljummen till iskall.
Värmaren fungerar utmärkt, jag har redan bytt termostat och hus ink tempgivaren, värmepaket, fläkten i ECC panelen och försökt lufta systemet flera gånger.
Slangarna som går till värmepaketet blir varma men inte såpass att man inte kan hålla i dom, men varma. Men ändå kan det komma iskall luft ur utblåsen inne i bilen. Tempen alltid ställd på 22 grader. Även på MAX kommer bara kyla de gånger den dummar sig.
Gasar man däremot lite (1500 varv + en stund) så kommer det lite svag värme.
Har läst felkoder med min PPC3 och får kod 0040 luftkvalitetsensor men kan den påverka temperaturen?
Tips mottages tacksamt innan bilen råkar ut för en "olycka"
Håller på att bli galen på min v70 d5 från 04.
Värmen kommer och går från fisljummen till iskall.
Värmaren fungerar utmärkt, jag har redan bytt termostat och hus ink tempgivaren, värmepaket, fläkten i ECC panelen och försökt lufta systemet flera gånger.
Slangarna som går till värmepaketet blir varma men inte såpass att man inte kan hålla i dom, men varma. Men ändå kan det komma iskall luft ur utblåsen inne i bilen. Tempen alltid ställd på 22 grader. Även på MAX kommer bara kyla de gånger den dummar sig.
Gasar man däremot lite (1500 varv + en stund) så kommer det lite svag värme.
Har läst felkoder med min PPC3 och får kod 0040 luftkvalitetsensor men kan den påverka temperaturen?
Tips mottages tacksamt innan bilen råkar ut för en "olycka"
- By Lövet