Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Innan det kommer några förbud (på vissa ställen i större städer) skulle jag tro att värdet på en sådan bil ändå är försumbart jämt emot underhåll och service..
Användarvisningsbild
av apersson850
Än så länge handlar idéerna om enstaka gator på enstaka ställen, dit ingen vill köra ändå. Inte frivilligt, i alla fall.
Dessutom har man redan hunnit visa att nyttan är närmast obefintlig. Det enda som verkligen händer tycks vara att de som påvisar hur tveksam hela tanken är får sparken.
av William85
I dagsläget verkar det bara vara Hornsgatan som är aktuell för miljözon och där får jag ändå inte köra med mina dubbdäck.

Du kan nog vara lugn att köpa en diesel, som ovan skriver är det nog ingen fara under våra bilars livslängd.

Lite komiskt att politikerna skjutit sig själv i foten genom att döda dieselmarknaden med ryktena om förbudszonerna. Läste senast häromdagen i DN att dieselförsäljningen måste öka till tidigare försäljningssiffror för att vi ska klara miljömålen av CO2 utsläpp så jag hoppas det oförtjänt dåliga ryktet ska lugna sig lite.

@Järnoxen , Vill man så är det v&[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Det är spolarslangen som är uppvärm[…]

Felparkering...

@sewen , Äh, be de skicka bilden till dig f[…]

10 mil tog det innan nivån uppdaterades i in[…]