Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hullan
Ytterligare en tråd kring djungeln med batterilock. Jag har en V70 MY15 med VEA D4

jag fick batteriet bytt på garanti och efter detta ligger locket ovanpå och kan inte knäppas fast. Läst här på forumet och hoppades på att artikel 31335286 skulle passa - beställde ett sådant på Volvo men det är alldeles för långt för min batterilåda.

Finns det något högre/djupare lock för min modell?
Användarvisningsbild
av apersson850
Var byttes batteriet, då? För om Volvo bytte batteri på garanti, tycker jag du ska åka dit och säga att det här passar inte. Antingen får de sätta dit ett batteri som passar under locket, eller ett lock som passar på batteriet.
av hullan
Vill bara meddela att det inte var ett för stort batteri. Snäppfästena på originallocket var helt enkelt avknäckta vilket såklart gjorde att det inte satt. Ett nytt lock modell samma gjorde susen :)
Användarvisningsbild
av PalleH
Har läst mycket om det här med lock, men är det ingen som provat att värma locket med varmluftpistol och sen montera?
av dannesk
Det är för mycket för att värma är någon/några cm som skiljer, en del har kapat upp locket där batteriet tar i.

Någon som har provat att avaktivera ventilen[…]

Är det nån som gjort den operationen ?

Volvo Selekt garanti

oljepumpen klassas inte som slitdel, inet i min v&[…]

Verkar ha kollat mer eller mindre allt man kan. &A[…]