Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linus1976
Hej

Går det programera in en 8" tft på en v70 D2 6vxl 2014 i efterhand?
Om man kollar i vida och köper en beggad tft 8" med rätt org nr ,växellåda,så som om min bil skulle haft det från ny ex.
Enligt vida verkar det gå att bara lejja volvo att ladda in motsvarande mjukvara passande rätt orginalnummer på tft'n, bara betala verkstadstiden+mjukvaran ifall jag byter själv tft innan jag kör in. :-D
Användarvisningsbild
av apersson850
Fast Volvoverkstäderna kan bara ladda in sånt som Volvo har tänkt att bilen ska kunna utrustas med. Står det i carconfig att ombyggnad till ny display inte ska gå, då kan de inte ladda in mjukvaran heller. Vare sig de vill eller ej.
Jag har lästa om att folk byter och får det mesta att fungera. Lite till genom att sno några signaler från OBDII-uttaget. Fast det var något som ändå inte fungerade till slut, tror jag.
Jag följde inte upp det så noga. Vi har en bil med TFT, en utan, och jag skulle inte lägga en sekunds möda på att ändra bilen med traditionella instrument till TFT. Mervärdet är alldeles för litet.

Finns det ngt tips hur man får igång d[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]

Har testat att byta stol, fungerar inte heller