Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lämnade in bilen igår för att ladda i mjukvara till Trm och samtidigt uppgradera så att jag själv ska kunna ladda i Gps-kartor via USB-minne. Service-teknikern gjorde en Iam Uppgradering VO 30775609. Frågade innan om det behövdes uppdatera nån mer styrbox samtidigt men han sa nej till det. Nu kan jag inte få Bluetooth-uppkopplingen att fungera på nått sätt. Kan inte lägga till telefon eller ta bort min IPhone för knappsatsen reagerar inte på det. Har fungerat kanon i 2 år innan uppgraderingen.. Nån mer som råkat ut för detta, och hittat nån lösning?? Tacksam för alla förslag.
Jag gjorde exakt samma sak under 2016. Men jag fick inga sådana följdfel. Det gjordes dock en stor uppdatering av hela IAM/ICM några år tidigare, för att lösa nåt annat problem. Det var en så dryg uppdatering att den aldrig görs vid vanlig service. Om din bil aldrig haft någon sådan uppdatering kanske det blir någon konflikt med kartladdningsuppdateringen.

Jag har laddat kartor två gånger sedan installationen av den nya funktionen, och använder Bluetooth, så fungera ska det kunna göra. Min bil är också en 2012:a.
Okej tack för svaret :) Nu har jag hunnit trixa lite med bilen och fått allt att fungera igen. Jag anslöt USB-minnet till bilen direkt när jag laddat hem kart-uppdateringarna och det var en lång process. Har kört bilen många mil och så har den gått flera timmar på tomgång ,ca 7-8 timmar totalt men till slut så hade bilen laddat klart kartorna .nu är det mjukvara 1210 och kart-version V30.18.03 . Provade då att göra bilen strömlös en stund och efter det har BT-uppkoppling och allt annat fungerat bra. Bara att hoppas att det håller sig så.
Jag fick samma sak som ts efter uppdatering av v70 -12 förra året. Bt fungerade inte, det var tomt i rutan för drivrutinsversion, och stört omöjligt, hjälpte inte ens att lämna den låst i flera timmar. Men efter en natt på min ÅF’s parkering, så fungerade det igen...såklart.
Verkar vara nåt som händer väldigt få av oss efter den uppdateringen.
Under själva uppdateringen av kartan fungerade inte Bluetooth i min bil heller. Men när uppdateringen var klar och bilen stått ett tag, så fungerade den nästa gång.
Min GPS-version är 1100, så de har uppenbarligen fixat något mellan varven där. Vad får du för Bluetoothversion nu då?
EX60

Tycker de är bra utrustade som standard. Viss[…]

Xenon D3S

Hej Är det någon som provat att montera[…]

Råd vid punktering

Ingen seriös firman stoppar i en korv fr&arin[…]

Kolla att generatorlampan lyser med "tä[…]