Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tbergfitness
Som rybrik lyder.
Mycket nöjd med denna bils så långt, bra kraft i motor och fantastiskt trevlig komfort/ljudnivå i kupen.
23.000 mil, full servicehistorik på Volvoverkstad.

Är det några kända/vanliga brister som är bra att kolla upp på dessa modeller?
Har förstått att maskinellt verkar de fungera väldigt bra.

Feedback någon? =)
Känns som om detta var ett mer tursamt köp en de föredetta XC70 måndags-exemplaren jag åkte på.
Tacksam förhand för svar!
Senast redigerad av 1 tbergfitness, redigerad totalt 0 gånger.
Brukar anges som bra och pålitlig, med en maskin som upplevs klen, eftersom den inte är överladdad.
Du får nog titta en gång till under huven, för någon V6 har du inte där! :-o
apersson850 skrev:Brukar anges som bra och pålitlig, med en maskin som upplevs klen, eftersom den inte är överladdad.
Du får nog titta en gång till under huven, för någon V6 har du inte där! :-o
Tackar för ett inlägg sob bådar gott. Helt rätt så är det en R6. Är för van att tänka V8 i form an gammal audi a8/bmw 740 ägare, det blir v utan att ens tänka sig för om cylindrarna sitter på följd eller ej =) Tack för korrigering.
StefanN skrev:Enda egentliga felet är att en del kan dra olja, annars är det inga konstigheter.
Då har jag förstått att det måste vara ett relativt bra köp ändå. Tack för feedback =)
av hixen1987
En bra bil. Har du automat, fundera på en spolning om det inte är gjort. Försök göra det första gången innan 12, om det inte är gjort, så fundera. Kostade mig ca 3600:- för en spolning. Annars bara lite småfel, men delar finns så ingen fara på taket :)
hixen1987 skrev:En bra bil. Har du automat, fundera på en spolning om det inte är gjort. Försök göra det första gången innan 12, om det inte är gjort, så fundera. Kostade mig ca 3600:- för en spolning. Annars bara lite småfel, men delar finns så ingen fara på taket :)
Hej!
Ska faktiskt låta volvo spola lådan nästa tisdag. Går på 4500, men det kan det vara värt tänker jag =)
av hixen1987
Lätt värt. Upplevde mina växlingar som mjukare vid normalgas, och betydligt mer klipp vid inkoppling från stillastående. En klar förbättring som verkligen kändes och som var värd pengarna :)
hixen1987 skrev:Lätt värt. Upplevde mina växlingar som mjukare vid normalgas, och betydligt mer klipp vid inkoppling från stillastående. En klar förbättring som verkligen kändes och som var värd pengarna :)
Låter suveränt =) Återkommer med feedback nästa vecka efter bytet.
Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Munstyckena på min XC70 var elvärmda me[…]

Initialt mjukvarubekymmer med laddningen men gener[…]