Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christianearl
Hallå, är en annars stolt 850 ägare ´93 med standard inredning (sedan) Mitt problem är kanske något man kan tycka är bagatellartat, men är något som håller på att driva mig till vansinne, nämligen: vid kurvtagning, inbromsning och ojämnt underlag så knakar, piper och gnäller inredningen från alla håll och kanter. Har någon annan på detta forum upplevt något liknande och i så fall kanske har några tips på hur jag kan lindra detta problem utan att behöva använda öronproppar eller blåsa på max på stereon. TUSEN OCH TUSEN tack på förhand. :x
av 3xR
Tjo ja är ledsen att behöva säga d men det är ett stort projekt att fixa d. Om man nu ska göra det ordentligt. Fick en teori om silikonspray som du kan försöka spruta in mellan dörrsida & dörr. Silikon som vi alla vet minskar friktion och det borde ge mindre gnissel. Bör inte fläcka inredningen (d i plast/vinyl iaf) eftersom silikon finns i de flesta plastrengöringsprodukterna. Men detta är som sagt bara en teori inget beprövat vad jag vet. Kanske prova på en mindre yta först.
Lycka till!
av klykan
Jag har en -96 850 och har samma problem som du!!! Mycket irriterande håller jag med om. Känns trist att behöva leva med det, är pedant och vill "laga" det! Ska också prova tipset!

Nån annan som vet nått och kan hjälpa???
Ventilationsgaller V90-18

Jag tror det är del 1 och 29 nuså,[…]

Tack för tipset. Det får vara nog f&oum[…]

Brainys V60

Tröttsam minst sagt, både problemet i s[…]

Har bilen gått tungt lastad eller dragit tun[…]