Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av philip93
Är på jakt efter en XC60 D3 alt D4, årsmodell från 2014 då fronten bytte utseende.

Är ute efter tips vad jag ska tänka på och titta efter allt från motor, mil, försäkringskostnad osv.

Prisklass: 250-290 000:-

//Philip
Användarvisningsbild
av Micce1980
Försäkringskostnad kollar du online, ta ett regnr från blocket eller wayke och jämför. Skatten kan du ju se på transportstyrelsen med, behöver du inte awd hade jag hoppat det, många tusenlappar i extra skatt på det tyvärr.

Hade valt en D4 i så fall, med i alla fall momentum med lite extra lullull
Användarvisningsbild
av Derank
skippa framförallt D3an, och behöver du inte awd tjänar du både skatt och soppa. Finns ett stort utbud, dok så tycker jag fortfarande de är överprisade, nästan så jag funderar på att sälja min egen -16 då jag ser vad de begär.

Summum el R-design, f
Användarvisningsbild
av fjohan82
Då TS i ämnesraden redan är inne på R-design så är den saken klar. Dock bör man ha i åtanke att Summum (mig veterligen) har mer utrustning, bland annat elstol på förarplatsen. Detta var tillval på R-design.
Motormässigt måste man provköra för att skapa sig en egen uppfattning om hur D3 är jämfört med D4. Det är en stor och tung bil, men många tycker att D3 är fullt tillräckligt, en bedömningssak med andra ord. D4 kan man få Polestaroptimerad, för D3 får man leta annat om man i ett senare skede tycker att "Jag skulle valt D4".
Avstår man AWD så är både D3 och D4 av senare årgångar VEA-motorer med 8-stegad automatlåda. Vem vill spaka själv år 2018..? 8-)

Som tidigare inlägg gör gällande så står dom relativt högt i pris, trots att miltalen är uppåt 10000.
Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!