Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Filurar just nu på om man ska byta belägg och kanske skivor när vinterpuckarna ska på eller i vår när sommarskorna ska på. Hur som ska allt smörjas upp vid varje byte framöver, låt få det gjort vid service men känns onödigt när man egentlig Ken göra det själv.

-Första funderingen är bak, där sitter solida som är 11mm. Men kan man sätta dit ventilerade, de är 22mm?

-Funderar på att beställa från bildelar24, Brembo eller Bosch men att eventuellt ta Volvos bromsbelägg eller ska man ta allt från en?

-När man ska släppa på den elektriska handbromsen kan man använda sig av ett sådant 12v batteri och bara koppla på kablar till motorn, klarar detta batteriet några körningar med bromsen?
Unknown.jpeg
Unknown.jpeg (6.11 KiB) Visad 555 gånger
Det går att byta till ventilerat bak, jag har gjort det och det är likadana bromsar på min som din, 300mm fram och (egentligen) solida bak.
Man får köpa nya ok och byglar.
Jag köpte komplett brembo på bildelaronline, borrade fram och icke borrade bak.
Nja, byta ok där drar jag ändå gränsen. ;-) Tanken med att byta allt är egentligen enbart för att då får jag ha fräscha bromsar under tiden vi äger den. Vore ju halvtrist att byta 500 mil innan den ska säljas :)
Om du inte tänker använda bilen på sådant sätt att du riskerar överhetta bromsarna bak tycker jag det verkar som överkurs att byta till ventilerade skivor. Inget som syns om det är det man vill åt. Bara dyrare.
Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!