- tis 23 okt 2018, 18:54
#1276375
Har en V60 D2, My14. Gått 9200mil.
Köpt den i augusti från Volvofirma, har 24mån garanti. Fick den nyservad.
Problemet jag fick idag är efter en stunds körning, 4mil (pendling). När jag kom fram så gör jag en inbromsning och ser att det lyser upp rött på instrumentbrädan, försvinner snabbt. Bromsar igen och hinner läsa kylvätskenivå låg, stanna snarast. Försvinner direkt när man släpper broms. Parkerar.
Hemmåt sedan. Startar bilen och provar inbromsningar men kan inte trigga larmet igen. Kör hem 4mil och när jag kommer hem och gör inbromsning så larmar den igen. Tar en högersväng och den larmar. Parkerar hemma och kollar under huven, kylvätskenivå är låg, 1cm under minimum.
Jag ser en del kladd, oljestickan har skjutit upp och det har kommit vätska från oljeröret på motorskyddet och huvskyddet. När jag köpte den var den motortvättad och såg helt ny ut under huven. Nu var det en del kladd som sagt.
Vätskan var väldigt flyktig, inte oljeseg som normalt sig bör.
Skall in med bilen imorgon. Vad tror panelen här?
Köpt den i augusti från Volvofirma, har 24mån garanti. Fick den nyservad.
Problemet jag fick idag är efter en stunds körning, 4mil (pendling). När jag kom fram så gör jag en inbromsning och ser att det lyser upp rött på instrumentbrädan, försvinner snabbt. Bromsar igen och hinner läsa kylvätskenivå låg, stanna snarast. Försvinner direkt när man släpper broms. Parkerar.
Hemmåt sedan. Startar bilen och provar inbromsningar men kan inte trigga larmet igen. Kör hem 4mil och när jag kommer hem och gör inbromsning så larmar den igen. Tar en högersväng och den larmar. Parkerar hemma och kollar under huven, kylvätskenivå är låg, 1cm under minimum.
Jag ser en del kladd, oljestickan har skjutit upp och det har kommit vätska från oljeröret på motorskyddet och huvskyddet. När jag köpte den var den motortvättad och såg helt ny ut under huven. Nu var det en del kladd som sagt.
Vätskan var väldigt flyktig, inte oljeseg som normalt sig bör.
Skall in med bilen imorgon. Vad tror panelen här?