Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2bi9
Tjena!

Beställde för några veckor sen en Volvo V40 CC -19 har fått leverans datum 4/12 så har fram till 23/10 på mig att ändra på bilen om jag så vill, Såg idag att vi råkat beställa "intellisafe Pro" istället för "intellisafe assist" är 5000kr dyrare så tänkte kika med er om det är något ni tycker är användbart och värt att lägga stålarna på?

MIna tillval:

Cross Country Adv Edition
Intellisafe PRO
Klimatpaket VOC
Lastpaket
Digitalt kombiinstrument
Mörkt tonade rutor
Parkeringsensor fram & bak
keyless entry & start
sensus connect high performance 7"
17" wheel rodinia black
+ lite annat

Vad tycker ni om intellisafe? Assist eller Pro? Finns ju också ett Teknikpaket innehållande Backkamera, Navigation och Dynamiska LED för 10900kr?

Har också skippat läderklädsel och diverse Stylekits.

Så vad tycker ni? ge mig lite input! :-)

Tack på förhand
av UnleashFusion
Skillnaden i Intellisafe Assist vs Pro är att i Pro finns "intellisafe surround", där ( BLIS, Lane Change Merge Aid (LCMA), Cross Traffic Alert (CTA) ) funktioner.
Tycker definitivt du ska lägga till teknikpaket - ska du eftermontera dessa kostar det mer än 11000kr.

Läderklädsel är helt upp till vad du själv tycker är skönt. - då jag antar att du provsuttit på en V40CC med läder- eller halvskinn/tyg?
Stylingkits är också personligt. Vill du att bilen ska se snyggare än standard(det kostar ju)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Allt är tycke och smak - och budget.
Jag säger intellisafe Pro.
Vad har ni valt för färg och motor? Jag tycket Electric är en riktigt bra färg, fin då den skiftar i färg och praktisk mot det som omgivningen erbjuder (läs: smuts).
Stänkskydd fram och bak? Det besparar bilen en hel del sprut från hjulen.
Om ni inte väljer med backkamera, lägg till Prep för typ 500 spänn. Annars blir det omständligt och väldigt kostsamt att eftermontera.
Jag tycket teknikpaketet är värt sitt pris, men det är för jag gillar dess innehåll.
Är ni två som kör bilen kan ni med elstol lägga in så stolen ställer om sig när ni låser upp den med olika nycklar. Även programmera så det bara är ett knapptryck bort att få en bra körställning. Detta finns i Loungepaketet som jag hade lagt till.
Sen är det alltid trevligt med den största stereon, park assist som fickparkerar själv (fast det är inget man kanske använder så ofta) men ett "kul tillbehör", nivåsensor så larmet ljuder om nån försöker lyfta bilen.
Stylekittet till V40CC är inget jag skulle valt. Jag väljer hellre mer vid beställning som går att stänga av, eftermontera är många gånger dyrt och ibland omöjligt om man ångrar sig.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag är glad att jag valde till backkamera, elektrisk uppvärmd framruta och stylekit till min V40CC, men det är ju lite efter tycke och smak och prioriteringar naturligtvis. För min del tycker jag internetkartor räcker men kör man väldigt mycket till okända adresser kan ju den fullständiga navi'n vara bra.

High performance spelar rätt okej faktiskt men det är ju inget audiofilljud direkt.. Men det är inte premium sound i V40CC heller å andra sidan.

Stänkskydd absolut!
Användarvisningsbild
av SebSE
Nu är ju V40CC en lite ugående modell. MEN teknikpaketen är det som jag verkligen uppskattar med min.

Jag har Intellisafe pro, queue assist, backkamera, keyless med mera.
Och det ÄR saker som gör att bilen känns lite mer modern än den är.

Även om nya plattformen är mycket modernare i vissa avseenden så gör fördelarna ovan att man inte längtar lika mycket till en uppgradering utan bilen kommer hålla några år.

Den inbyggda navigationen är teknisk bra men kartorna är skit (Sa tillochmed säljaren). Så jag kör med mobilen och google maps/waze :)

Vad fick du betala totalt för bilen? Vilken motor valde du?

Kom ihåg att du bör ligga på 10% under listpriset när du skriver på. Det är en normalrabatt när man köper en hel bil.
Passa även gärna på när det är kampanjer. När jag köpte min ingick vinterdäck och uppgradering till CC jämfört med vanligt V40 var bara 10.000

Hur exakt gör du?

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillna[…]

Visa din semesterbil(d)

Får det vara 95, 96, 98 eller diesel helt ut[…]

Vad skönt, jag ska ut i justera kopplingsvsje[…]