Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jacha05
Hej

Hyrde en v60 förut på hertz som plingade trevligt när en fartkamera närmade sig. Nu har jag själv en v60 med full utrustning nav osv. Men hittar inte vart jag aktiverar den funktionen? Samt hur uppdateras kartorna i bilen?
av pellz0r
Jag tror att du behöver ha navigations-ljud aktiverat för att höra fartkamera-plinget. Rätta mig om jag har fel.

Vad gäller kartuppdateringar så kan du från volvo (https://www.volvocars.com/se/support/do ... nload-maps) ladda ner dem på ett USB-minne (du behöver ett minne på minst 16GB), sen uppdaterar bilen kartorna när den är igång. Brukar ta någon timme, men det behöver inte göras i en körning utan den pausar när bilen stängs av och fortsätter vid nästa uppstart.
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
När du laddar ner kartorna så gör det direkt till USB-minnet, som ska vara tommt. Inte till datorn, allt för att undvika problem som vissa haft vid installationen. Har fungerat perfekt när jag gjort det på min egen bil.
av jacha05
pellz0r skrev:Jag tror att du behöver ha navigations-ljud aktiverat för att höra fartkamera-plinget. Rätta mig om jag har fel.

Vad gäller kartuppdateringar så kan du från volvo (https://www.volvocars.com/se/support/do ... nload-maps) ladda ner dem på ett USB-minne (du behöver ett minne på minst 16GB), sen uppdaterar bilen kartorna när den är igång. Brukar ta någon timme, men det behöver inte göras i en körning utan den pausar när bilen stängs av och fortsätter vid nästa uppstart.
Hm har även för mig att jag såg dem på kartan, men finns inget alternativ för det i inställningar. Hertz bilen var en 2016 och den jag har är en 2017 så vore konstigt om funktionen inte finns.
Användarvisningsbild
av Ajthurts
Kan bekräfta tidigare nämnda att navigationsvolymen styr både rösten för nästa sväng osv samt ett ”blipp” vid fartkameror
Användarvisningsbild
av ROW
Ja blippa i Fartkameravarning o stäng av Röstnavigering så hör du bara fartkameravarningen !
Användarvisningsbild
av Ajthurts
ROW skrev: tis 25 sep 2018, 13:44 Ja blippa i Fartkameravarning o stäng av Röstnavigering så hör du bara fartkameravarningen !
Fungerar icke för min del :/ Måste ha båda i för att den ska låta
Användarvisningsbild
av TommyP86
Ajthurts skrev:
ROW skrev: tis 25 sep 2018, 13:44 Ja blippa i Fartkameravarning o stäng av Röstnavigering så hör du bara fartkameravarningen !

Samma här.
Användarvisningsbild
av Ajthurts
TommyP86 skrev:
Ajthurts skrev:

Samma här.

Känns riktigt märkligt att båda skulle behöva vara ifyllda... Någon som lyckats med endast fartkameravarning?
Användarvisningsbild
av ROW
Ja, jag har ju det men skall tillägga att jag har röststyrning i bilen .
Så blipp i rutan farrkameravarning o sen tryck på röststyrningsknapp med kommando ” röstvägledning av”.
Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!