Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, hade flera kartor att uppdatera/installera via downlod center. Tryckte på ”installera”på flera av dem, och de har rullat på en efter en, avslutas med att man måste lämna bilen avstängd för att installationen ska slutföras. Nästa gång jag kör laddas nästa karta ber och installeras. Nu verkar dock systemet hängt sig vid Centrsleuropa. Den säger att den är installerad ”installation slutförd”, men går inte vidare med nästa karta. Jag kan inte stopp denna eller installera något annat (ej heller applikation). Detta har varit över 1 vecka nu, med både långa och korta körningar med bilen.
Vad gör man? Göra bilen strömlös genom att rycka -polen på batteriet? Eller kontakta verkstad?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
plamek skrev:47 GB att ladda ner för Europa kartuppdatering???
Japp!!
Det tar sin lilla tid att uppdatera den. Behöver du inte hela Europa, välj bara de delar du behöver.
Själv drar jag alltid in allt, lika bra, vet aldrig när man får för sig att sladda ned på kontinenten igen.
uniformerad skrev: lör 15 sep 2018, 17:37 Japp!!
Det tar sin lilla tid att uppdatera den. Behöver du inte hela Europa, välj bara de delar du behöver.
Själv drar jag alltid in allt, lika bra, vet aldrig när man får för sig att sladda ned på kontinenten igen.
Drar jag ner 47 GB så tror jag ComHem kommer och knackar på dörren och frågar vad jag håller på med...
Skämt åsido, om man bara uppdaterar Sverige, försvinner noteringen i Sensus att uppdatering finns tillgänglig eller maler den bara på varje gång man startar bilen?

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]