Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
Är det någon mer än jag som har en rund fläck på dörrklädseln?
Kan det vara någon sugpropp från fabriken?
Har inte sett det förrän nu och det fanns även ett liknande på ena bakdörren.
Bilagor
fläck.JPG
fläck.JPG (152.58 KiB) Visad 964 gånger
Användarvisningsbild
av fjohan82
Har tittat lite på Youtube på filmer från fabriken, ser ut som att dörren greppas i under- och överkant vid montering.
Går det att torka bort eller är det skiftningar i materialet...?
av Rådlös
Jag skulle nog prova med något "måttligt" lösningsmedel. T-sprit eller något sådant. Isopropanol, också en alkohol. Lite dyrt, 140 kr/litern. Kjell & Co (och odrickbart) men kallas ibland för Teknisk sprit eller Tvättsprit.
Vid speciell dimma eller luftfuktighet ser man två runda märken efter sugproppar på förardörrens fönster på min V70. Eftersom jag har tvättat bilen många gånger och även torkat av rutorna invändigt med speciella våtservetter så borde det ju försvinna, men det gör det inte i det läget. Med ett annat (bättre) klimat syns det inte. Jag misstänker att dom smörjer sugpropparna med något för att få säkrare fäste? Kan man gissa på silikonfett av något slag eftersom det inte låter sig tvättas bort?
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Även jag har dessa sugmärken på rutorna på s60.

Det kan nog inte vara omöjligt att sugkoppen kan fästa på den ojämna ytan som det är vid fläcken.

Fläcken gick bort med lahega medel för rengöring av interiören.

Får se om det återkommer.
Har inte varit där från början så det kanske visat sig tack vare klimatet vi haft i sommar.

/M
Användarvisningsbild
av EjS
Mina bilar har det pga. behandling med anti-rost skydd typ Tectyl, Dinitrol osv. Det går bort lite grann då det är ett klart medel fast det syns.

Bara att vara nöjd bilen har bra rostskydd från fabrik.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]