Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Maqqann
Jag har en Calix Slimline 1400 som jag ställer på medföljande båge. Klämmer in bågen under plastmattan så den står stadigt. När den är riktad uppåt värmer den snabbt upp framrutan.
20180228_165533.jpeg
20180228_165533.jpeg (55.77 KiB) Visad 2045 gånger
Tapatalking with Samsung S8

Användarvisningsbild
av Maqqann
Jodå, passagerarna brukar inte tänka på den. Man kanske tar emot den om man drar stolen längst fram men då slår man nog i knäna också.

Tapatalking with Samsung S8

av onemangang
Funderar själv på placering. Hörde med volvoverkstad och de sa att det går att montera under handskfacket. Finns en plastbit som sitter med 3 torx som man kan fästa i. Tycker själv att värmaren hamnar för nära plastbiten/plattan. Någon som har monterat under handskfacket?
Användarvisningsbild
av poseidon
Provade med karborre som tejpas fast på på sidan under handskfacket. Funkade inte alls. Det sitter en nätficka ivägen och "luddig" yta på kardantunneln gör det dåligt. Drog skruv genom väggen med en hand bakom så inte skruven gick igenom. Tunnelväggen är rätt "lös" och kan böjas ut så man får in fingrarna och kan känna så det verkar funka bra.
Användarvisningsbild
av Maqqann
Man ska väl kunna klämma fast den på kardantunneln? Genom att lyfta lite på den nedstickande delen.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Läcker spolarvätska avstängd

Jag kanske tolkat det fel. Men tänker på[…]

Stolsrygg knakar/ låter

Det enda "problemet" jag märkt med […]

Jag får vänta ett tag, har inte hunnit […]

Fredag eftermiddag så provar här fö[…]