NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av subtector
Hej,

Har googlat som en dåre att førsøka hitta problemet angående autostart funktionen som D2 med några andra varianter av Volvo C30 kommer med.
Det ær næmligen så att straks efter vintern så slutade den helt pløtsligt att fungera, har førsøkt med båda mina nycklar, førsøkt byta batteriet i nycklarna och kollat om det ær dåligt batteri i bilen, men har inte lyckats få igång autostart igen.

Før er som inte vet så ær autostart funktionen dær du bara vrider om nyckeln och slæpper så ska bilen køra hela startprocessen sjælv, utan att behålla nyckeln omvriden till bilen ær startad.

Har førsøkt læsa manualen men det ær inte mycket info om denna funktion.

Någon som upplevt samma problem som har info kan hjælpa mig fixa autostarten igen?

EDIT: Glömde nämna att det är en 2012 D2a som jag äger.

Tack på førhand. :-D
av akre
Har du provat hälla i diesel i tanken? :-D

Skämt åt sidan, jag är inte familiär med C30 men inte brukar det ens behövas en halv sekund innan motorn är igång på min v50. Ska det behövas mer än så?

Här finns en liknande tråd
viewtopic.php?t=125559
av subtector
akre skrev:Har du provat hälla i diesel i tanken? :-D

Skämt åt sidan, jag är inte familiär med C30 men inte brukar det ens behövas en halv sekund innan motorn är igång på min v50. Ska det behövas mer än så?

Här finns en liknande tråd
viewtopic.php?t=125559
Det är väl egentligen som mest effektivt på vintern så bilen e lite segare på att starta upp, bara att flicka till nyckeln o vänta.
Det är en sån liten mini lyxighet som inte gör stor skillnad men som är rätt satisfying att använda sig av.

Förstår inte riktigt vad han menar med att givaren kastat in i handduken, men ska se under pedalen om det är samma upplägg på C30 som på V50.

Tack för länken :-)
Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, […]

Jag har hela tiden förundrat mig att parkerin[…]

Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?