Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Nu ger jag upp! Jag hittar inte var jag kan sno signalkabel till mitt slutsteg som jag har satt i bagaget. Har dragit kabel snyggt under matta till centrum konsol och upp till stereon. Men när jag tog ut stereon såg där inte riktigt ut som jag väntat mig. Inte 2 kablar / högtalare i logisk ordning. Får ingen logik på kablarna alls. Har letat tröstlöst på nätet men hittar bara hjälp till "gamla" s80. Ingen tycks ha pysslat med den nya eller så är det något jag missar.

Jag har Premium paketet står det när jag startar stereon, så en hel del kablar går till konsollen i mitten som jag tagit bort. Om jag inte tar helt fel är de två orangea kablar som är opto kablar som går dit bl.a. Det får mig att tänka att informationen om vilken högtalare som skall spela vad skickas digitalt, kanske dit ? MEN det känns helt ologiskt då förstärkardelen lixom oftast brukar sitta i stereon och det finns inte direkt mycket annan anledning för den stora klumpen om det inte är just förstärkare i den. Efter att ha letat ett bra tag gjorde jag helt enkelt en chansning och tjyvade på två kablar men där kom ingen signal fram. Satt sedan med en separat högtalare och försökte få kontakt där bak o se om den börja spela. Men där kom knappt ett knyst.

SÅ hjälp mig! Var tjyvar jag signalkabeln?? Ska jag verkligen behöva öppna dörr sidan nu när jag lagt ner massa jobb på att komma fram till stereon?? :/

Med vänlig hälsning Fredrik
Har varit på två verkstäder idag och frågat, den ena en auktoriserad volvo verkstad. Den största i Halland. Nog för att det är mindre personal nu på sommaren, men dem hade inte en aning om hur man skulle göra!! Geez, har det blivit rena rymdvetenskapen att koppla in ett slutsteg? *irriterad*

Kollade förresten att göra genomförning i dörren för att ta signalen där. Testade med min lösa högtalare, mest för o se om de gått troll i skiten, och där kom ljud! Där hade gått fint att tjyva in sig på. MEN genomförningen är snudd på omöjlig då dem gjort en stift kontakt anordning där. Kanske för o slippa dra ut alla kablarna vid eventuellt dörr byte. Så där finns inget hål färdigt att dra kabel igenom. Tyvärr..

Verkstan nämnde något om ett slutsteg under passagerarsätet. Tittade där o där sitter ett gäng kontakt stycken, men tror inte något av dem är något slutsteg.

Avvaktar lite. Hela bilen ligger ju huller om buller nu. Trodde jag var nästan klar när jag fått igenom kabeln :(

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 li[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]