Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Favazza
Jag har märkt att skyltinformationen som kommer vid hastighetsmätaren ofta står på 30. Det kan bero på att jag kör mycket i byn, men nu när jag körde hem tog jag en omväg och då ändrades den till 80. Men när jag sen kommer in på bostadsområdet så står det fortfarande på 80...hela vägen in i garaget.
Någon som upplevt liknande?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Bilen har väl inte sett 30 skylten?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
Dessvärre tar den ibland info från navigatorn. Passerar ett område där det tidigare varit 30,skyltarna nertagna så 40 gäller. Skyltinformationen visar ändå 30. :mad:
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det har hänt mig några gånger, men det har haft naturliga orsaker.
Antingen har skylten varit vriden, jag har legat för nära ett högre fordon eller har skylten varit översnöad.
Att den har sett en skylt som det har stått 50 på men visat 40 eller något annat har däremot aldrig hänt. Den kan dock bli lite förvirrad när vissa hastigheter bara gäller vissa tider, men nånstans får sunt förnuft också råda. :-)
av Favazza
EbbevonVolvo skrev:Dessvärre tar den ibland info från navigatorn. Passerar ett område där det tidigare varit 30,skyltarna nertagna så 40 gäller. Skyltinformationen visar ändå 30. :mad:
Det som förvirrar här är att den ju då skulle ändrat sig från 80 när jag kom in i villaområdet?
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
fjohan82 skrev: Den kan dock bli lite förvirrad när vissa hastigheter bara gäller vissa tider, men nånstans får sunt förnuft också råda. :-)
Min visar en rektangulär skylt under hastighetsvisningen, när det är under vissa tider.
Användarvisningsbild
av fjohan82
EbbevonVolvo skrev: tor 12 jul 2018, 23:21
fjohan82 skrev: Den kan dock bli lite förvirrad när vissa hastigheter bara gäller vissa tider, men nånstans får sunt förnuft också råda. :-)
Min visar en rektangulär skylt under hastighetsvisningen, när det är under vissa tider.
Jo, men man tycker att den borde få med dessa siffror också...
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Man måste fortfarande läsa skyltarna och inte lita helt på bilens avläsning.

/M
av Favazza
leiwi skrev:Du kanske har en lite smutsig vindruta ? Kameran som läser skyltarna sitter ju där😀
Fungerar ju ibland. Sådär vidare smutsig är den inte.
Magnus-B skrev:Man måste fortfarande läsa skyltarna och inte lita helt på bilens avläsning.
/M
Jaha..det visste jag inte :bored:

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]