Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Frolic
Går det att ha 225/40/18" däck på volvo 850? Eller har ni några andra rekomendationer?
av Frolic
nån som vet ? ?:-/
av Ravox
Om jag inte har helt fel så har 850:an 205/55-16 som dim den har en höjd på 632-642mm och 225/40-18 har 637-645 så det ska funka utan problem...
Användarvisningsbild
av ketto
sänkt eller inte? Kommer sannolikt ta i innerskärmarna vid fullt rattutslag!
av Ravox
Eftersom rullnings omkretsen inte blir någon större skillnad än org så ska det inte ta i, vare sig den e' sänkt eller inte, såvida du inte vrålsänkt den med kapade fjädrar...
Användarvisningsbild
av gizzmo
Det tar i bak om bilen är sänkt jag har testat handgripligt.. :D
av Ola
Ravox skrev:Eftersom rullnings omkretsen inte blir någon större skillnad än org så ska det inte ta i, vare sig den e' sänkt eller inte, såvida du inte vrålsänkt den med kapade fjädrar...
Även om rullningsomkrertsen är den samma så kommer däcket skrapa i innerskärmarna vid fullt eller nästan fullt rattutslag pga däckets bredd.
av Ravox
Det gör det inte om omkretsen är den samma, för att när man svänger så kommer hjulet utanför skärmen och tar det inte i då med ett 16" hjul så tar det ju inte i med en större fälg iheller. Har jobbat med detta i såpass många år så ja vet vad ja pratar om. Har själv 235 i bredd på min och det tar inte i nån stans fast den e' sänkt...
Användarvisningsbild
av Pipercross
Ravox skrev:Det gör det inte om omkretsen är den samma, för att när man svänger så kommer hjulet utanför skärmen och tar det inte i då med ett 16" hjul så tar det ju inte i med en större fälg iheller. Har jobbat med detta i såpass många år så ja vet vad ja pratar om. Har själv 235 i bredd på min och det tar inte i nån stans fast den e' sänkt...

Äldre modeller av 850 (92-94) är annorlunda, där tar däcken i. Kör med 225/40/18 på min -94 och de tar i.

/mvh/Joakim

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]