Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tanglewood
Hej.
Har besiktning imorgon och gjorde en liten genomgång av bilen precis, och märker att det inte kommer någon spolarvätska på varken vindruta, bakruta eller lyktor.
Behållaren är full, pumpen låter och ingen vätska syns någonstans, satte en klämma mot torkarspaken och lät den gå medans jag lyssnade och tittade under huven, och inte en tillstymmelse till någon vätska. Borde ju ta vägen nånstans om tex en slang är av.
Var säker på att jag hittat felet när jag såg att en 10a säkring för ”spolning bakruta” brunnit, satte dit en ny men samma visa (den nya brann inte heller).

Någon som sitter på något tips?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Det är olika pumpar bak och fram. Funkar ingen av dem är det nog stopp i tanken. Den sitter innanför fronten på passagerarsidan, nog enklast att ta av fronten och felsöka där. Hade en slang vart av hade du märkt det..
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Tanglewood skrev: mån 25 jun 2018, 19:16 Alltså lossa hela fronten på bilen för att komma åt behållaren? :O
Ja. Det är bara fyra skruvar. Två under listen fram och en i varje hjul hus. Plus clipsen under huven i framkant. Det är betydligt smidigare än det låter.
Volvo car UX

Inte jag heller på 25'a

Har fått ett ungefärligt pris: 5.640 kr[…]

Stefans 968

@StefanN , Nu hittar du bara på för at[…]

Har bromsskivor från Brembo på b&ari[…]