- mån 11 jun 2018, 09:30
Har en V70 - 12 som gått drygt 11 300 mil, köptes begagnad på Rejmes för ca 1 år sen. För någon månad sedan så började bilen bete sig konstigt när jag tryckte på gasen för mycket. Den sticker iväg i varvningen (slirar antar jag) för att sedan lika fort igen få grepp och fortsätta helt normalt. Detta sker allt som oftast på växel 4 och 6. Domen blev slitna lameller efter endast en provkörning och måste bytas då tillsammans med kopplingen. Ingen rolig dom då det kostar ohyggligt mycket pengar. Men nu, från ingenstans, så finns inte felet längre. Hur mycket jag än försöker framkalla det.
Någon som har en idé på vad det kan vara för fel, om det kan vara något annat än lamellerna? Och om det nu är lamellerna, hur kan felet helt plötsligt försvinna?
Jag kan inte så där jättemycket om fackspråk i bilvärlden, så använd gärna lätta ord.
Någon som har en idé på vad det kan vara för fel, om det kan vara något annat än lamellerna? Och om det nu är lamellerna, hur kan felet helt plötsligt försvinna?
Jag kan inte så där jättemycket om fackspråk i bilvärlden, så använd gärna lätta ord.

- By Raktidiket