Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av StarkeKjell
Hej,

Ursäkta min okunskap, men behöver man verkligen serva bilen varje jäkla år?

Har en V70 från 2012 som jag haft i tre år, den har gått dryga 8000 mil. Varje år tänds servicelampan och Bilia ska ha +8000 kr. Nu är det dags igen.

Har taskigt med deg, hur kommer jag undan på billigast sätt utan att pajja andrahandsvärdet/riskera att man sätter ett topplock i omloppsbana eller liknande...

Tack!

/Kjelle
Användarvisningsbild
av Derank
Jam den ska servas en gång per år, kolla med andra vad de tar, 8k för varje service låter ju hutlöst, eller gör det själv kanske?
av dannesk
Bra om man vet var du har för modell då servicekostnaden skiljer mellan motorerna. Jag servde min V70 2.5 FT varje år på Volvo och det kostade 2100kr resp. 2700kr vartannat år. Min nya XC60 D4 AWD kostar ca 3900kr per år så 8000kr på din 2012 låter defintitivt inte riktigt, kolla med andra aktörer men i mina fall har Volvo varit billigast. Serviceintervallerna framgår också i din servicebok.
Senast redigerad av 1 dannesk, redigerad totalt 0 gånger.
8k för varje service låter galet, jag hade testat andra ÅF/auktoriserad verkstad och frågat hur mycket dom tar för servicen.

Jag har en v70 och servar den varje år men jag betalar typ 1300-3000kr(beroende på om det är en liten eller stor service)
Användarvisningsbild
av fjohan82
När bilen är 6 år eller äldre får man väl ett bättre pris på servicen...?
fjohan82 skrev:När bilen är 6 år eller äldre får man väl ett bättre pris på servicen...?

mjo, det kan stämma, kollade upp på minvolvo och det stod "essential"service
least skrev:Tänk på att vi som svarar inte har en aning om vad som har fixats vid service-tillfället. Detta låter inte som ett enkelt oljebyte...
Lite så, antagligen har tilläggs gjorts. Bäst vore om ts fotade vad som gjorts vid service.

Annars var väl det D2 om det är en 2012 års modell?
Elproblem i baklucka

Jag gjorde den här fixen på min i f&oum[…]

Menar du den som man sätter i delen som sitte[…]

Gott! Då struntar jag helt sonika i den, tac[…]

Ser ingen kabel som sitter i kläm tyvärr