Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
Hej på er,
Fick se en unboxing av nycklar till en XC90 och såg att det följde med en tredje nyckel som tydligen är vattentät.
Är detta något som följer med till alla nya Volvo?

Bild
Senast redigerad av 1 Tallberg, redigerad totalt 0 gånger.
av Xanthopteryx
Tallberg skrev:Hej på er,
Fick se en unboxing av nycklar till en XC90 och såg att det följde med en tredje nyckel som tydligen är vattentät.
Jag har för mig det skall vara så.
Dock bara vattentät till 10 meter.
Användarvisningsbild
av Tallberg
Xanthopteryx skrev:

OK,det är ju smutt isf. :)
För mig räcker 10meter mer än gott, det är nog djupt för att bli blöt.. :lol:
av Xanthopteryx
Tallberg skrev:
Xanthopteryx skrev:

OK,det är ju smutt isf. :)
För mig räcker 10meter mer än gott, det är nog djupt för att bli blöt.. :lol:
Eftersom jag sportdyker lite så skulle jag önskat mig 40 meter (eventuellt 30 men bra med lite marginal då vi ibland sniffar kring 30-strecket). Har lämnat förslag på detta till Vovlo. Kan ju inte vara så knepigt att ordna.
Användarvisningsbild
av PaNi
Badnyckeln var en riktigt trevlig överraskning. Vi är tre i familjen med körkort, nu har vi var sin nyckel. Blev slagsmål om vem som skulle ha badnyckeln, den är ju klart smidigare att ha i fickan än de andra tegelstenarna.
av Jensi
Tanken är väll inte direkt att man ska bada med den? Men om det sker så är de ingen fara. Vet fler än en person som har råkat bada med vanliga nyckeln och det är en dyr historia.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av pumpnasare
Går tydligen inte att byta batteri i den,när det är slut är den bara att slänga.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Xanthopteryx
Klart man kan bada i den. Ett snöre runt halsen och plaska på.

Och självklart går det att byta batteri men du lär inte få den vattentät igen... DOck räcker batteriet länge om man använder den sällan. Så skulle jag ju kanske inte rekommendera att man slänger den utan att man faktiskt lämnar in hos Vovlo (eventuellt om man köper en ny) för att få den avprogrammerad från bilen. Den är trots allt fullvärdig som nyckel för bilen, och jag gissar att låser du upp bilen med till exepel Volvo on Call så kan du ändå starta med den vattentäta taggen om du lägger den på avsedd plats. Den behöver nämligen inget batteri för att kunna starta bilen.

Aha, då måste man alltså ta l&ou[…]

Är väl dags att byta oavsett på en[…]

Snyggt! Stilren interiör även om ratten[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ja alltså jag köpte min första Vol[…]