- sön 21 jan 2018, 19:47
#1227162
Hej.
Det konstiga häromdagen var att tempmätaren slog i botten när jag skulle iväg. Det var direkt när jag skulle ta den på eftermiddagen. (Jag hade kört en sväng på fm) så slog i botten och larmet motorn överhettad. Motorn var ju inte överhättad då för att få bort larmet och att mätaren slog i botten tog jag bort en pol på batteriet en liten stund och problemet var borta. Problemet har inte vistat sig mer.
Idag skulle jag åka en sträcka på ca 3 mil. Det var -13grader ute men inga problem att starta. Däremot så gick inte motorn upp i temp (på mätaren).
Lite dålig värme i kupén oxå. Mätaren gick upp endast till ca 1/3 visning från noll. Det är lite dåligt tycker jag?!
Det är inte bara när det är jättekallt som det är ”problem” med att få upp värmen.
Så tycker jag även att motorn stannar väldigt snabbt när jag stänger av. Såklart att den skall stänga av men jag har reagerat på att den dör väldigt fort när jag vrider om nyckeln.
Vad kan det bero på. Tempgivaren ?
Det konstiga häromdagen var att tempmätaren slog i botten när jag skulle iväg. Det var direkt när jag skulle ta den på eftermiddagen. (Jag hade kört en sväng på fm) så slog i botten och larmet motorn överhettad. Motorn var ju inte överhättad då för att få bort larmet och att mätaren slog i botten tog jag bort en pol på batteriet en liten stund och problemet var borta. Problemet har inte vistat sig mer.
Idag skulle jag åka en sträcka på ca 3 mil. Det var -13grader ute men inga problem att starta. Däremot så gick inte motorn upp i temp (på mätaren).
Lite dålig värme i kupén oxå. Mätaren gick upp endast till ca 1/3 visning från noll. Det är lite dåligt tycker jag?!
Det är inte bara när det är jättekallt som det är ”problem” med att få upp värmen.
Så tycker jag även att motorn stannar väldigt snabbt när jag stänger av. Såklart att den skall stänga av men jag har reagerat på att den dör väldigt fort när jag vrider om nyckeln.
Vad kan det bero på. Tempgivaren ?
Senast redigerad av 2 ceddan9, redigerad totalt 0 gång.

- By JHg