Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dastysk
Xc90 2017 där larmet går varje dag. Måste vara nåt fel men självklart är man bortrest :/. Får larm via voc appen hela tiden. Granne hemma m nyckel men inga fel runt bil. Vad gör man? Går det att låsa bilen med larmet av? Kan jag se varför larmet löser ut? Andra förslag?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Om ventilationsutblåsen är felriktade och värmaren körs aktiveras sensorer i kupén och larmet går.
Det brukar lösa sig med att rikta ner dessa lite.
Är inte värmaren aktiv så vet jag inte...
av Xanthopteryx
dastysk skrev:Xc90 2017 där larmet går varje dag. Måste vara nåt fel men självklart är man bortrest :/. Får larm via voc appen hela tiden. Granne hemma m nyckel men inga fel runt bil. Vad gör man? Går det att låsa bilen med larmet av? Kan jag se varför larmet löser ut? Andra förslag?
Ring och rådfråga verkstad? Kanske till och med är läge att nyttja bärgningsassistansen så de får plocka in den och kika. Kan ju vara bra när du är borta så det kanske är klart när du kommer hem? Det finns säkert loggar i bilen som de kan tömma också.

Bilruta-strömställare.JPG Bilia sä[…]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Verkstad Uppsala

Hej Ny på forumet men det känns ju bra.[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]